بازاریابی رابطه مند
وفاداری مشتری
۰٫ ۰۱
۰٫ ۰۰۰
۰٫ ۵۸۴
**P<0. 01
با توجه به نتایج بدست آمده از جدول فوق، می توان گفت که با اطمینان ۹۹% و سطح خطای کوچکتر از ۱%، فرض H0 رد و فرض H1 پذیرفته می شود. بنابراین، بین بازاریابی رابطه مند و وفاداری مشتری رابطه معنادار وجود دارد. در نتیجه فرضیه فوق تائید می شود. از طرفی مقدار این رابطه برابر ۰٫ ۵۸۴، بطور مستقیم (مثبت) می باشد.
فرضیه فرعی سوم: بین بازاریابی رابطهمند و تبلیغات شفاهی مشتریان رابطه معنادار وجود دارد.
H0: بین بازاریابی رابطه مند و تبلیغات شفاهی رابطه معنادار وجود ندارد.
H1: بین بازاریابی رابطه مند و تبلیغات شفاهی رابطه معنادار وجود دارد.
در جداول ۴-۱۵، نتایج تحلیل همبستگی بین متغیر بازاریابی رابطهمند و تبلیغات شفاهی نشان داده شده است.
جدول ۴-۱۵) همبستگی پیرسون بازاریابی رابطه مند و تبلیغات شفاهی
متغیرها
نتیجه آزمون پیرسون
متغیر مستقل
متغیر وابسته
سطح خطا ()
p-value
ضریب همبستگی ®
بازاریابی رابطه مند
تبلیغات شفاهی
۰٫ ۰۱
۰٫ ۰۰۰
۰٫ ۴۹۷
**P<0. 01
با توجه به نتایج بدست آمده از جدول فوق، می توان گفت که با اطمینان ۹۹% و سطح خطای کوچکتر از ۱%، فرض H0 رد و فرض H1 پذیرفته می شود. بنابراین، بین بازاریابی رابطه مند و تبلیغات شفاهی رابطه معنادار وجود دارد. در نتیجه فرضیه فوق تائید می شود. از طرفی مقدار این رابطه برابر ۰٫ ۴۹۷، بطور مستقیم (مثبت) می باشد.
فرضیه فرعی چهارم: بین بازاریابی رابطهمند و تمایل به مراجعه مجدد رابطه معنادار وجود دارد.
H0: بین بازاریابی رابطه مند و تمایل به مراجعه مجدد رابطه معنادار وجود ندارد.
H1: بین بازاریابی رابطه مند و تمایل به مراجعه مجدد رابطه معنادار وجود دارد.
در جداول ۴-۱۶، نتایج تحلیل همبستگی بین متغیر بازاریابی رابطهمند و تمایل به مراجعه مجدد نشان داده شده است.