۳-۷-۱-۱جهتگیری………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۰
۳-۷-۱-۲جهتگیری دینی………………………………………………………………………………………………………………… ۷۱
۳-۷-۱-۳تعریف مفهومی و عملیاتی جهتگیری دینی سکولاریسم…………………………………………………. ۷۱
۳-۷-۱-۴تعریف مفهومی و عملیاتی جهتگیری دینی بنیادگرایی…………………………………………………… ۷۲
۳-۷-۱-۵تعریف مفهومی و عملیاتی جهتگیری دینی پلورالیسم…………………………………………………….. ۷۲
۳-۷-۱-۶تعریف مفهومی و عملیاتی جهتگیریهای دینی آلپورت………………………………………………….. ۷۳
۳-۷-۱-۷تعریف عملیاتی جهتگیریهای دینی سروش…………………………………………………………………… ۷۳
۳-۷-۱-۸تعریف مفهومی و عملیاتی جهتگیریهای دینی وبر………………………………………………………… ۷۳
۳-۷-۲تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای مستقل پژوهش………………………………………………………….. ۷۳
۳-۷-۲-۱تعریف مفهومی و عملیاتی شبکه ارتباطی………………………………………………………………………….. ۷۳
۳-۷-۲-۲تعریف مفهومی و عملیاتی سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………. ۷۴
تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی
۳-۷-۲-۳تعریف مفهومی و عملیاتی میزان مصرف رسانهای……………………………………………………………. ۷۴
۳-۷-۲-۴تعریف مفهومی و عملیاتی نوع گروه مرجع………………………………………………………………………. ۷۵
۵-۲-۷-۳تعریف مفهومی و عملیاتی پایگاه اقتصادی- اجتماعی والدین………………………………………….. ۷۵
عکس مرتبط با اقتصاد
۳-۸فنون مورد استفاده در تجزیه و تحلیل اطلاعات…………………………………………………………………………. ۷۷
فصل چهارم: یافته های پژوهش
۴-۱مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۸۱
۴-۲توصیف داده ها…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۲
۴-۲-۱توصیف پاسخگویان …………………………………………………………………………………………………………………..۸۲
۴-۲-۲بررسی وضعیت دانشجویان در مقیاس های مختلف جهتگیری دینی…………………………………. ۸۳
۴-۲-۲-۱مقیاس سکولاریسم……………………………………………………………………………………………………………… ۸۳
۴-۲-۲-۲مقیاس بنیادگرایی………………………………………………………………………………………………………………. ۸۵
۴-۲-۲-۳مقیاس تکثرگرایی……………………………………………………………………………………………………………….. ۸۸
۴-۲-۲-۴مقیاس جهتگیری درونی…………………………………………………………………………………………………… ۸۹
۴-۲-۲-۵مقیاس جهتگیری دینی بیرونی………………………………………………………………………………………… ۹۱
۴-۲-۲-۶مقیاس جهتگیری دینی اینجهانی…………………………………………………………………………………… ۹۲
۴-۲-۲-۷مقیاس جهتگیری دینی آنجهانی……………………………………………………………………………………… ۹۳
۸-۲-۲-۴مقیاس مربوط به جهتگیری دینی مصلحتاندیش…………………………………………………………… ۹۴
۴-۲-۲-۹مقیاس مربوط به جهتگیری دینی معرفتاندیش…………………………………………………………….. ۹۶
۴-۲-۲-۱۰مقیاس مربوط به جهتگیری دینی تجربتاندیش………………………………………………………….. ۹۸
۴-۲-۲-۱۱نتیجهگیری از توصیف انواع جهتگیری دینی………………………………………………………………… ۹۹
۴-۲-۳توصیف متغیرهای مستقل پژوهش………………………………………………………………………………………. ۱۰۰
۴-۲-۳-۱سرمایه اجتماعی……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۰
۴-۲-۳-۲میزان مصرف رسانهای ………………………………………………………………………………………………………۱۰۲
۴-۲-۳-۳نوع گروه مرجع…………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۲
۴-۳-۲-۴پایگاه اقتصادی – اجتماعی والدین………………………………………………………………………………….. ۱۰۳
۴-۲-۳-۵شبکه ارتباطی…………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۴
۴-۳تحلیل داده های پژوهش…………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۵
۴-۳-۱فرضیه اول…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۵
۲-۳-۴فرضیه دوم…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۸
۳-۳-۴فرضیه سوم……………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۰
۴-۳-۴فرضیه چهارم………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۳
۵-۳-۴فرضیه پنجم………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۷
۶-۳-۴فرضیه ششم………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۸
۴-۳-۶-۱رابطه بین شبکه ارتباطی و جهتگیریهای دینی دانشجویان………………………………………… ۱۱۸
۴-۳-۶-۲ارتباط بین پایگاه اقتصادی – اجتماعی و شبکه ارتباطی………………………………………………… ۱۱۹
۷-۳-۴فرضیه هفتم………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۰
۴-۳-۷-۱رابطه بین پایگاه اقتصادی – اجتماعی و نوع گروه مرجع………………………………………………. ۱۲۰
۸-۳-۴فرضیه هشتم…………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۱
۴-۳-۸-۱ارتباط بین پایگاه اقتصادی – اجتماعی و میزان سرمایه اجتماعی…………………………………. ۱۲۱
۹-۳-۴فرضیه نهم…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۲
۴-۳-۱۰یافته های جانبی تحقیق……………………………………………………………………………………………………. ۱۲۲
۴-۳-۱۰-۱بررسی رابطه میان جنسیت و جهتگیریهای دینی………………………………………………….. ۱۲۳
۴-۳-۱۰-۲بررسی رابطه میان سن و جهتگیریهای دینی…………………………………………………………… ۱۲۴
۴-۳-۱۰-۳بررسی رابطه میان وضعیت تأهل و جهتگیریهای دینی ……………………………………………۱۲۴
۴-۳-۱۰-۴بررسی رابطه میان مقطع تحصیلی و جهتگیریهای دینی …………………………………………۱۲۴
۴-۳-۱۰-۵بررسی رابطه میان نوع دانشگاه محل تحصیل و جهتگیریهای دینی……………………….. ۱۲۵
۴-۳-۱۰-۶بررسی ارتباط بین رشته تحصیلی و جهتگیریهای دینی………………………………………….. ۱۲۶
۴-۴تحلیل مسیر……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۶
۱-۴-۴جهتگیری دینی سکولاریسم………………………………………………………………………………………………. ۱۲۷
۴-۴-۲جهتگیری دینی پلورالیسم………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۸
۴-۴-۳ جهتگیری دینی بنیادگرایی………………………………………………………………………………………………. ۱۳۰
۴-۴-۴جهتگیری دینی درونی……………………………………………………………………………………………………….. ۱۳۱
۵-۴-۴جهتگیری دینی بیرونی………………………………………………………………………………………………………. ۱۳۲
۴-۴-۶جهتگیری دینی اینجهانی………………………………………………………………………………………………….. ۱۳۳
۴-۴-۷جهتگیری دینی آنجهانی…………………………………………………………………………………………………… ۱۳۴
۴-۴-۸جهتگیری دینی مصلحتاندیش…………………………………………………………………………………………. ۱۳۵
۴-۴-۹جهتگیری دینی معرفتاندیش……………………………………………………………………………………………. ۱۳۶