منابع و مآخذ:
منابع فارسی
آذر، عادل و منصور مؤمنی، (1377). “آمار و كاربرد آن در مدیریت“، تهران، انتشارات سمت.
اسکندری، علیرضا، (1391). “ضعف عملیاتی فارغالتحصیلان حسابداری”، دنیای اقتصاد، یکشنبه 6 اسفند 1391، شماره 2866.
اعتمادی، حسین، خلیل پور، مهدی و یوسف تقی پوریان، (1391). “تأثیر اخلاق حرفهای حسابداران بر قابلیت اتكاء صورت های مالی”، فصلنامه اخلاق در علوم و فنّاوری، سال هفتم، شماره 3.
امیركبیری، علیرضا و سهیلا داروئیان، (1389). “برداشتهای اخلاق حرفه ای مدیران درکسب وکارهای کوچک و متوسط”، فصلناهه اخلاق در علوم و فنّاوری، سال ششم، شماره 1.
بیات، غلامرضا، (1388). “اخلاق حرفه ای در حسابداری و حسابرسی”، ، شماره 204.
ثقفی، علی، رحمانی، حلیمه و افسانه رفیعی، (1389). “آموزش اخلاق در حسابداری در دوره کارشناسی”، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال پنجم، شماره 1و2.
جباری، حسین و حلیمه رحمانی، (1389). “سنجش ملاحظات در حسابداری”، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال پنجم، شماره 3و4.
حجازی، رضوان و جنت مسافری، (1391). “رابطه جنسیت با اخلاق حرفه ای در جامعه دانشگاهی و حرفه حسابداری”، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال هفتم، شماره 1.
حساس یگانه، یحیی و امید مقصودی، (1390). “ارزشهای اخلاقی در قضاوت حرفه ای حسابرس”، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال ششم، شماره 1.
حسینی، سید یعقوب، (1383). ” آمار ناپارامتریک – روش تحقیق و نرم افزار آماریspss 10“، تهران، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
حسینیان، سیمین، (1385). “اخلاق در مشاوره و روانشناسی“، تهران، نشر كمال تربیت.
خاکی، غلامرضا، (1378). “روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی”، تهران، مرکز تحقیقات علمی کشور.
دیوان محاسبات استان قم، (1383). “منشور اخلاق حرفه ای”، دیوان محاسبات کشور، بازیابی شده در تاریخ 26 آذر 1392، www.dmk.ir.
ذاکری، علی اکبر، (1384). “اخلاق مسئولان“، موسسه چاپ و نشر عروج ذاکری.
رسولی، محمد، (1389). “اخلاق در حسابداری”، تهران، نشر دانش، چاپ اول.
رویایی، رمضانعلی و علی بیات، (1390). “آموزش اخلاق در حسابداری: بررسی تاثیر انگیزش اخلاقی بر روی رفتاراخلاقی”، فصلنامه تحقیقات حسابداری و حسابرسی، سال سوم، شماره 9.
شورای برنامه ریزی آموزش عالی، (1391). “آیین نامه آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی و ناپیوسته ورودی های 91 و بعد از آن”، دانشگاه خلیج فارس بوشهر، بازیابی شده در تاریخ 8 مرداد 1391، www.pgu.ac.ir.
شورای عالی برنامه ریزی، (1380). “مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسی ناپیوسته علمی_کاربردی”، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
صادقی، محمد، (1387). “اخلاق حرفهای و فرایند تفکر عقلانی سلوک سازمانی؛گذر از دانش هشت ضعلی”، ، شماره 80.
صالحی،حسین، (1389). “اخلاق کار“، تهران، انتشارات رهنما.
فرامکی، احد فرامرز، (1391). ” موانع رشد اخلاق حرفه ای در سازمان ها“، انتشارات بشرا.
کمیته فنی سازمان حسابرسی، (1385). “آیین رفتار حرفه ای“، انتشارات سازمان حسابرسی، چاپ ششم.
عالی ور، عزیز، (1390). “صورتهای مالی اساسی“،،نشریه شماره 67 سازمان حسابرسی.
علی مدد، مصطفی، (1389). “اخلاق و آئین رفتار حسابداران حرفه ای“، مرکز تحقیقات تخصصی حسابداری و حسابرسی.
لطفی کاشانی، فرح، (1387). ” “، اندیشه و رفتار (روانشناسی كاربردی)، شماره 8.
مارکوس جی سینگر، (1383). “نگرش کلی به فلسفه اخلاق- مسائل، دیدگاه ها و رشته ”، ترجمه حمید شایله، معرفت، شماره 15.
مرعشی، سید جعفر، (1390). ” چالشی نو در مقولههای اجتماعی”، سازمان مدیریت صنعتی.
مصباح یزدی، محمد تقی، (1382). “فلسفه اخلاق“، انتشارات بین الملل.
میر سپاسی، ناصر، (1389). “مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار“، تهران، انتشارات نی.
منابع خارجی
Adriaan, Taylor, (2013). “Ethics Training for Accountants: does it add up?”. , Vol. 21, Issue. 2, 161-177.
Cadozier,V, (2009). “The moral profession: A study of moral development and professional ethics”, available at : http:// proquest.com.
Code. I, A, (2006). ”Altamo
nte Springs, FL: Institute of Internal Auditors” , available at : http://ifae.org.
Des Places, N., Gregory, C., Petty, Roger, B. Hill, (2007). “A new look at Selected Employability Skills: A Factor Analysis of the Occupational Work Ethic”. Journal of Vocational Education Research, Vol. 20, p. 4.
Duska, RF., Duska B, S, (2003). “Accounting Ethics”, Eight Published, Blackwell Publishing, India
Hartog, mary and Winstanley, Diana, (2011). “ Ethics and Human Resource”, Management: Professional Development and Practice, Vol. 11, p. 200.
Kamyabi, Yahya, Hossein, Haghshenas and Seyedeh Zahra, Noushabadi, (2013). “A Study of Professional Ethics in Accounting and Auditing: Evidence from an Asian Country”.
Mei-Lung, Chen, Chen, Ring D., Chenoweth, Thomas, (2013). “stand-Alone College Accounting Ethics Course and Insight for Accounting Ethics Modules”. International Journal of Education Research, Vol. 8, p.1.
Rau, S, E., & Weber, J, (2004). “The impact of the Enron mega-event on auditors”. Journal of Accounting & Finance Research, Vol. 10, p.22.
Michaels, A, (2000). “Big Five Must Unit to Avoid Return to Their Audit Days”. Financial Times (London), Thursday, May 11, 2000, companies and finance section, p. 44.
Stephen E., Rau & James, Weber, (2004). “The Impact of the Enron Mega-Event on Auditors’ Moral Reasoning”, Journal of Accounting & Finance Research,vol 6.
International Research Journal of Applied and Basic Sciences, Vol. 6, 24-28.
Vermin, J, (2012). “Moral development: Advances in research and theory”, Journal of Accounting & Finance Research,vol 25.
Zhang, Jing, (2010). “Professional Ethics of Accounting”, available at: .
Zionts, T, L, (2011). “Professional Standards of Educational Manageres: Their Importance and Ease of Implementation”, available at : http:// proquest.com.
ضمائم و پیوست ها
پیوست شماره (1) : پرسشنامه توزیع شده
شرط معقول به بودن تنهایی یک عامل مشخص کننده برای تعیین معیارها و ضوابط برای روابطی است که احتمال میرود یا به نظر میرسد بی طرفی حسابداران رسمی را خدشه دار می کند.
کلیه شرایطی که ممکن است حسابداران رسمی را تحت تاثیر اعمال فشار قرار دهد را می توان تعریف و توصیف کرد.
نوع یا اندازه خدمات حرفه ای، بر میزان رعایت اصل درستکاری توسط حسابداران رسمی تاثیر دارد.
حسابداران رسمی باید به پایبندی همکاران شاغل در خدمات حرفه ای تحت نظر خود به بی طرفی، اطمینان کند.
حسابداران رسمی باید اطلاعاتی را که درباره امور صاحبکار یا کارفرما بدست می آورند دربازه زمانی ارتباط با صاحبکار محرمانه تلقی نماید.
اصل رازداری تنها مربوط به حسابدار حرفه ای می باشد و وی مسئولیتی نسبت به مشاورین خود ندارد.
رازداری یا حفظ اسرار محدود به فاش نکردن اطلاعات محرمانه است.
برنامه ریزی فعالیت ها و نظارت بر اجرای آن بخشی از مراقبت حرفه ای می باشد.
اصل مراقبت حرفه ای تنها مربوط به حسابدار حرفه ای می باشد و وی هیچگونه مسئولیتی نسبت به همکاران خود ندارد.
از روابط شخصی و خانوادگی تنها در صورتی که بر استقلال واقعی تاثیر میگذارد باید اجتناب کرد.
برای