۲-۱-۱۴ ناامیدی………………………………………………………………………………………………………………..۴۰
۲-۲ بخش دوم: مبانی انسان شناختی……………………………………………………………..۴۳ ۲-۲-۱ مقدمه………………………………………………………………………………………………………………….۴۴
۲-۲-۲ ضرورت شناخت انسان…………………………………………………………………………………………۴۵
۲-۲-۳ هستی و وجود……………………………………………………………………………………………………..۴۷
۲-۲-۴ انسان شناسی سنتی……………………………………………………………………………………………….۴۹
۲-۲-۵ تقدم وجود بر ماهیت…………………………………………………………………………………………….۵۰
۲-۲-۶ خدای اگزیستانسیال………………………………………………………………………………………………۵۳
۲-۲-۷ دو مکتب اگزیستانسیالیستی……………………………………………………………………………………۵۴
۲-۲-۸ اراده……………………………………………………………………………………………………………………۵۶
۲-۲-۹ ارادۀ آزاد……………………………………………………………………………………………………………..۵۷
۲-۲-۱۰ آزادی………………………………………………………………………………………………………………….۶۰
۲-۲-۱۱ آزادی دیگران……………………………………………………………………………………………………….۶۲
۲-۲-۱۲ ارزش و آزادی……………………………………………………………………………………………………..۶۲
۲-۲-۱۳ آزادی و موفقیت…………………………………………………………………………………………………..۶۴
عنوان صفحه
۲-۲-۱۴ آگاهی………………………………………………………………………………………………………………….۶۶
۲-۲-۱۵ هستی فی نفسه…………………………………………………………………………………………………….۶۹
۲-۲-۱۶ هستی لنفسه…………………………………………………………………………………………………………۷۲
۲-۲-۱۷ آگاهی از دیگران…………………………………………………………………………………………………..۷۵
۲-۲-۱۸ انتخاب………………………………………………………………………………………………………………..۷۷
۲-۲-۱۹ انتخاب و اخلاق…………………………………………………………………………………………………..۸۱
۲-۲-۲۰ انتخاب دیگران……………………………………………………………………………………………………..۸۲
۲-۲-۲۱ مسئولیت……………………………………………………………………………………………………………..۸۳
۲-۲-۲۲ اراده و مسئولیت…………………………………………………………………………………………………..۸۴
۲-۲-۲۳ آزادی و مسئولیت…………………………………………………………………………………………………۸۶
۲-۲-۲۴ آگاهی و مسئولیت…………………………………………………………………………………………………۸۹
۲-۲-۲۵ انتخاب و مسئولیت……………………………………………………………………………………………….۹۲
۲-۲-۲۶ ارزشها و مسئولیت………………………………………………………………………………………………۹۵
۲-۲-۲۷ فردی بودن مسئولیت…………………………………………………………………………………………….۹۸
۲-۲-۲۸ اجتماعی بودن مسئولیت………………………………………………………………………………………۱۰۳
۲-۲-۲۹ هستی، نیستی و مسئولیت…………………………………………………………………………………….۱۰۹
۲-۳ بخش سوم: دلالتهای تربیتی……………………………………………………………………۱۱۱
۲-۳-۱ مقدمه………………………………………………………………………………………………………………..۱۱۲
۲-۳-۲ هستی و دانش……………………………………………………………………………………………………۱۱۳
۲-۳-۳ فلسفه تعلیم و تربیت از دیدگاه وجودگرایان…………………………………………………………..۱۱۳
۲-۳-۴ آراء تربیتی و فلاسفه اگزیستانسیال………………………………………………………………………..۱۱۴
۲-۳-۵ تقدم وجود بر ماهیت در تعلیم و تربیت………………………………………………………………..۱۱۵
عنوان صفحه
۲-۳-۶ اراده و تعلیم و تربیت………………………………………………………………………………………….۱۱۶
۲-۳-۷ اراده و مسئولیت در تعلیم و تربیت……………………………………………………………………….۱۱۷
۲-۳-۸ آزادی و تعلیم و تربیت……………………………………………………………………………………….۱۱۸
۲-۳-۹ آزادی بعنوان هدف تعلیم و تربیت………………………………………………………………………..۱۱۹
۲-۳-۱۰ آزادی و مسئولیت در تعلیم و تربیت……………………………………………………………………..۱۲۰
۲-۳-۱۱ آگاهی و تعلیم و تربیت……………………………………………………………………………………….۱۲۱
۲-۳-۱۲ آگاهی بعنوان هدف تعلیم و تربیت………………………………………………………………………..۱۲۲
۲-۳-۱۳ آگاهی و مواد برنامه درسی…………………………………………………………………………………..۱۲۳
۲-۳-۱۴ آگاهی و مسئولیت در تعلیم و تربیت……………………………………………………………………..۱۲۴
۲-۳-۱۵ انتخاب و تعلیم و تربیت………………………………………………………………………………………۱۲۶
۲-۳-۱۶ انتخاب و روش تدریس………………………………………………………………………………………۱۲۶
۲-۳-۱۷ کلاس درس باز………………………………………………………………………………………………….۱۲۷
۲-۳-۱۸ انتخاب و مواد برنامه درسی………………………………………………………………………………….۱۲۸
۲-۳-۱۹ مسئولیت و تعلیم و تربیت……………………………………………………………………………………۱۲۹
۲-۳-۲۰ واقع گرایی تعلیم و تربیت……………………………………………………………………………………۱۳۰
۲-۳-۲۱ مسئولیت بعنوان فرض معرفت شناسی تعلیم و تربیت……………………………………………..۱۳۱
۲-۳-۲۲ مسئولیت و روش تدریس و یادگیری…………………………………………………………………….۱۳۲
۲-۳-۲۳ مسئولیت مربی در تعلیم و تربیت………………………………………………………………………….۱۳۲
۲-۳-۲۴ مسئولیت و فردگرایی در تعلیم و تربیت…………………………………………………………………۱۳۵
۲-۳-۲۵ فردی بودن روش تدریس و یادگیری…………………………………………………………………….۱۳۷
۲-۳-۲۶ مسئولیت جمعی در تعلیم و تربیت………………………………………………………………………..۱۳۷
۲-۳-۲۷ مسئولیت و انضباط اجتماعی در تعلیم و تربیت………………………………………………………۱۳۹
عنوان صفحه
۲-۳-۲۸ اگزیستانسیالیسم و مسئولیت آموزش و پرورش معاصر…………………………………………….۱۴۰
۲-۴ بخش چهارم: نقد دلالتهای تربیتی…………………………………………………………..۱۴۲
۲-۴-۱ مقدمه………………………………………………………………………………………………………………..۱۴۳
۲-۴-۲ نقد اگزیستانسیالیستهای خدا باور………………………………………………………………………۱۴۴
۲-۴-۳ نقد وجود گرایان سکولار…………………………………………………………………………………….۱۴۴
۲-۴-۴ نقد در ماهیت…………………………………………………………………………………………………….۱۴۵
۲-۴-۵ نقد در انتخاب و مسئولیت…………………………………………………………………………………..۱۴۷
۲-۴-۶ نقد در انتخاب ارزشها…………………………………………………………………………………………۱۴۸
۲-۴-۷ نقد در مسئولیت آموزه های اخلاقی……………………………………………………………………….۱۴۹
۲-۴-۸ نقد در مسئولیت…………………………………………………………………………………………………۱۵۳
تبیین مبانی انسان¬شناختی مفهوم مسئولیت پذیری در مکتب اگزیستانسیالیسم و نقد دلالت¬های آن در تعلیم و تربیت- قسمت ۲