تقدیم به روح بزرگ، همیشه ماندگار پدرم .
تقدیم به مظهر صبر و استقامت نازنین مادر مهربانم. او که چون فرشته ای همیشه یار و پشتیبانم بوده،
هست و خو اهد بود و من تا آخر عمر مدیون زحمات او هستم.
تقدیم به عزیزترین گل های زندگیم. همسروفرزندان عزیزم که در تمام مراحل زندگی دوست و همراه من هستند و از هیچ کمکی نسبت به من دریغ نمی ورزند.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱
فصل اول: کلیات
۱-۱مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳
۱-۲بیان مسئله …………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶
۱-۳-ضرورت پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۶
۱-۶-اهداف پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۸
فصل دوم : پیشینه تحقیق
۲- ۱-مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۰
۲-۲-بحث نظری……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۲
۲-۲-۱-سلامت روان از دیدگاه مکاتب مختلف ………………………………………………………………………………. ۲۲
۲-۲-۲-پیشرفت تحصیلی ………………………………………………………………………………………………………………. ۲۹
۲-۲-۳ –اشتغال مادر……………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۱
۲-۳-پژوهش های انجام شده در ایران …………………………………………………………………………………………… ۳۲
۲-۴- پژوهش های انجام شده خارج از ایران ………………………………………………………………………………….. ۴۱
۲-۵- جمع بندی……………………………………………………………………………………………………………………………… ۵۰
۲-۶-فرضیه های پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………… ۵۱
۲-۶-۱- فرضیه های اصلی پژوهش ………………………………………………………………………………………………… ۵۱
۲-۶-۲-فرضیه های فرعی پژوهش ………………………………………………………………………………………………… ۵۱
۲-۷-تعاریف عملیاتی واژه ها ……………………………………………………………………………………………………………. ۵۲
۲-۷-۱-تعریف مفهومی سلامت روان ……………………………………………………………………………………………… ۵۲
۲-۷-۲- تعریف عملیاتی سلامت روان……………………………………………………………………………………………… ۵۲
۲-۷-۳- تعریف مفهومی پیشرفت تحصیلی ……………………………………………………………………………………. ۵۳
۲-۷-۴- تعریف عملیاتی پیشرفت تحصیلی……………………………………………………………………………………… ۵۳
فصل سوم : روش کار و تحقیق
۳-۱-مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۵
۳-۲-طرح پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۵
۳-۳-جامع آماری………………………………………………………………………………………………………………………………. ۵۵
۳-۳-۱-حجم نمونه وروش نمونه گیری …………………………………………………………………………………………… ۵۵
۳-۴-ابزار های جمع آوری اطلا عات ……………………………………………………………………………………………….. ۵۶
۳-۴-۱- پرسشنامه سلامت روانی گلد برگ و هیلر(GHQ28).. …………………………………………………….. 56
نتیجه تصویری درباره سلامت روانی
۳-۴-۲- پرسشنامه رضایت از شغل (JDI)………………………………………………………………………………………. 58
۳-۴-۳ -پرسشنامه دمو گرافیک…………………………………………………………………………………………………….. ۶۰
۳-۵- روش اجرای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………… ۶۰
۳-۶- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات……………………………………………………………………………………………….. ۶۱
فصل چهارم :نتایج
۴-۱-توصیف دادها ………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۳
۴-۱-۱- توصیف متغیرهای جمعیت شناختی………………………………………………………………………………….. ۶۳
۴ـ ۱ـ۲ -توصیف متغیر سلامت عمومی……………………………………………………………………………………………. ۶۵
۴-۲ -تحلیل یافته های تأییدی و استنباطی…………………………………………………………………………………….. ۶۸
۴-۲-۱اولین فرضیه اصلی پژوهش………………………………………………………………………………………………….. ۶۹
۴-۲-۲-دومین فرضیه اصلی پژوهش………………………………………………………………………………………………. ۷۰
۴-۳-فرضیه های فرعی پژوهش…………………………………………………………………………………………………………. ۷۱
۴-۳-۱- اولین فرضیه فرعی پژوهش………………………………………………………………………………………………… ۷۱
۴-۳-۲- دومین فرضیه فرعی پژوهش………………………………………………………………………………………………… ۷۲
۴-۳-۳- سومین فرضیه فرعی پژوهش…………………………………………………………………………………………….. ۷۳
۴-۳-۴- چهارمین فرضیه فرعی پژوهش…………………………………………………………………………………………… ۷۵
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
۵-۱٫- بهداشت روانی…………………………………………………………………………………………………………………………… ۷۷
۵-۲- محدودیت های پژوهش ………………………………………………………………………………………………………….. ۸۷
۵-۳- پیشنهادهای برای پژوهش های بعدی. …………………………………………………………………………………. ۸۸
منابع و مآخذ
منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۱
منابع انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۲
چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۴
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
۴-۱٫ جدول: فراوانی (میانگین، انحراف معیار، حداقل، و حداکثر) سن در دو گروه دارای مادران شاغل و خانه دار………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۰
۴-۲٫ جدول: نتایج t مستقل برای مقایسه میانگین میزان سن در دو گروه دختران دارای مادران شاغل و خانه دار………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۰
۴-۳٫ جدول: نتایج t مستقل برای مقایسه میانگین زیرمقیاسهای سلامت عمومی در دو گروه دختران دارای مادران شاغل و خانه دار……………………………………………………………………………………………………………. ۷۲
۴-۴٫ جدول: نتایج t مستقل برای مقایسه سلامت عمومی در دو گروه دختران دارای مادران شاغل و خانه دار……………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۷۵
۴-۵٫ جدول: نتایج t مستقل برای مقایسه پیشرفت تحصیلی در دو گروه دختران دارای مادران شاغل و خانه دار ……………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۶
۴-۶٫ جدول: . تحلیل واریانس مربوط به رگرسیون متغیرهای جمعیت شناختی و پیشرفت تحصیلی.. ۷۷
۴-۷٫ جدول: نتایج مربوط به رگرسیون چند متغیره همزمان……………………………………………………………. ۷۸
۴-۸٫ جدول: تحلیل واریانس مربوط به رگرسیون متغیرهای جمعیت شناختی و سلامت عمومی….. ۷۹
جهت دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت jemo.ir مراجعه نمایید.